ارز دیجیتال چیست

۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

امروزه، مفهوم ارز دیجیتال برای بسیاری از افراد ناشناخته و مبهم است و تنها چیزی که از آن می‌دانند، این است که نوعی پول مجازی است. در این مقاله قصد داریم با با معرفی رمز ارز با انواع آن آشنایی پیدا کرده و در مورد کاربرد کریپتوکارنسی در ایران و جهان صحبت کنیم.

 

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency نوعی پول دیجیتالی یا الکترونیکی است که به منظور برقراری امنیت از نوعی روش رمزنگاری استفاده می‌کند. در سال 2016 میلادی، به سختی می‌شد یک بانک بزرگ، شرکت مالی یا حسابداری معتبر، شرکت‌های نرم‌افزاری مالی و حتی ادارات مالی وابسته به دولت در ایالات متحده امریکا پیدا کرد که درباره ارز دیجیتال تحقیق و مقاله‌ای منتشر نکرده و یک پروژه بلاک چین (BlockChain) نداشته باشد. بلاک چین یا زنجیره بلوکی به معنای یک سری بلوک به هم پیوسته از اطلاعات مالی هستند.

اما فارغ از تمامی اخبار و شایعات و حاشیه‌ها، بسیاری از مردم، حتی بانکداران، مشاوران مالی و توسعه دهندگان، دانش بسیار محدودی در خصوص ارز دیجیتال دارند و اغلب آن‌ها حتی از درک مفهوم اصلی این موضوع، عاجزند. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم ارز دیجیتال چیست و با انواع و وضعیت شرعی و قانونی آن به همراه نحوه خرید پول دیجیتال در ایران آشنا شویم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.