آشنایی با بیت کوین

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

بیت کوین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که می‌توانید آن را بخرید، بفروشید یا مبادله کنید؛ آن‌هم بدون دخالت جاهایی مثل بانک یا مؤسسه‌های مالی. هر معامله بیت کوینی که تا امروز انجام شده، در دفتر حساب کلی ذخیره شده که در دسترس همه مردم است؛ بنابراین کسی نمی‌تواند در معامله‌های بیت کوینی دستکاری کرده، یا آن‌ها را کم و زیاد کند.

اگر با خواندن این پاراگراف کمی گیج شدید، نگران نباشید! به شما قول می‌دهیم تا پایان این مقاله درباره بیت کوین چیست ، کاملا با این ارز دیجیتال آشنا شوید. هرجا عبارت سردرگم‌کننده‌ای وجود داشت، حتما در ادامه آن را توضیح می‌دهیم. پس به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

بیتکوین با ماهیت غیرمتمرکز طراحی شده، اما غیرمتمرکز یعنی چه؟ یعنی هیچ دولت، بانک یا حتی مؤسسه صادرکننده‌ای روی آن تسلط ندارد. درست به همین دلیل، هیچ‌چیز یا جایی هم وجود ندارد که ارزش آن را تضمین کند.

می‌دانیم که دولت هر کشوری، تضمین‌کننده ارزش پول رایج آن است. برای نمونه، حکومت ایالات متحده آمریکا تضمین می‌کند که به‌ازای دلارهای چاپی، می‌توان چیزهایی مثل طلا و پول‌های رایج سایر دولت‌ها را دریافت کرد. قدرت مالی این کشور هم تضمین‌کننده ارزش این ارز است.

اما برخلاف ارزش ارزهایی مانند دلار، یورو، ریال… که متصدی مشخصی دارند و همیشه تحت‌کنترل دولت‌ها و بانک‌های مرکزی هستند، ارزش ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین متصدی مشخصی ندارد؛ ممکن است یک روز بی‌ارزش شود و روز دیگر، ارزش آن به آسمان برسد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.